Beadtuk a IX. kerületi polgármesteri hivatalhoz a City Home használatbavételi engedélye iránti kérelmünket. Ez az engedély alapvető fontosságú, ami szükséges a beköltözéshez (birtokba adáshoz), az úgynevezett albetétesítéshez (az egyes lakások külön tulajdoni lapjainak megnyitásához, a vevők tulajdonjogának bejegyzéséhez) és a társasház bejegyzéséhez is.
A használatbavételi engedélyt nagyon összetett eljárást követően adják ki, melynek során 18 szakhatóság vizsgálja meg, hogy az elkészült épület minden előírásnak megfelel-e, illetve hogy maga az építkezés is szabályszerűen zajlott: ellenőriznek olyan alapvető dolgokat, mint a csapokból folyó víz minősége, de azt is, hogy az építés alatt keletkezett sitt a megfelelő módon és helyen került-e lerakásra, és még sok száz más részletet.
Ha mindenki mindent rendben talált, akkor végül az önkormányzat, mint építésügyi hatóság is ellenőrzi, hogy az építési engedélynek és a kiviteli terveknek megfelelően készült el a ház, ennek során szó szerint minden helységet, a ház legapróbb zugát is bejárják és megnézik, és ha minden rendben, akkor kiadják az engedélyt.
Sajnos ez az eljárás több hónapra is elnyúlik (ebben a pillanatban szeptember tűnik várható kiadási dátumnak) és sok lakó türelmetlenül várja a költözést, de elsősorban az ő érdeküket szolgáják az aprólékos előírások és ügymenet, hogy ne csak a mi szavunk legyen a garancia a City Home minőségére.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.